OK CV: nieuwe training voor installateurs

Installatiewerk Noord Holland traint installateurs in het geven van energie-advies tijdens het onderhoud aan de CV-ketel. Installateurs die de tweedaase training hebben afgerond mogen het keurmerk CV OK gebruiken.

Brancheorganisatie Uneto/VNI introduceerde onlangs OK CV, een nieuw vrijwillig kwaliteitslabel voor periodiek onderhoud aan cv-ketels. Ronald Olij, directeur InstallatieWerk Noord-Holland: “Wij hebben daarvoor recent een 2-daagse training ontwikkeld, inmiddels is dat onze bestlopende cursus. Installateurs leren onder meer hoe zij tijdens de gebruikelijke onderhoudsbeurten hun klanten energie-advies kunnen geven, zoals tips over slim (energiezuinig) stoken en de aanschaf van een hr-ketel of zonnepanelen. Steeds meer consumenten en zakelijke opdrachtgevers zullen om dit label vragen.”