Kennemer College bouwt V1 raket

Leerlingen van het Kennemer College uit Heemskerk gaan samen met het bedrijfsleven een levensechte V1-raket nabouwen.

Techniekdocent Gerard van Diepen: “Het Strandvondstenmuseum uit Castricum heeft ons hierom gevraagd. Vorig jaar is op camping Bakkum een V1-lanceerplaats uitgegraven vanwaar de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog raketten wilden afvuren op Londen. Dit is een uniek project, waarbij onze leerlingen hun kennis en vaardigheden kunnen toepassen in een uitdagende context zoals de V1 dat ongetwijfeld is.

Leerlingen van het Kennemer College worden bijgestaan door leerlingen van de Academy van Tata Steel. Bedrijfsleven, school en museum werken zo samen aan een uniek project. Van Diepen is nog op zoek naar sponsors en ervaren vaklieden om het bouwproces te vergemakkelijken.