Aanmelden voor excursie naar Nationaal lucht- en ruimtevaart laboratorium

Techniekcampus Techport organiseert in samenwerking met Techport Industries op vrijdag 12 juni a.s. (12:00-18:30 uur) een middagexcursie naar het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) en het composietencluster Compoworld in Flevoland. Afsluitend bezoeken we de 3dMakersZone in Haarlem. Het doet ons veel plezier u hiervoor te mogen uitnodigen.

De excursie is kosteloos. aanmelden kan hier

De maakindustrie staat de komende jaren voor grote veranderingen: nieuwe materialen, nieuwe toepassingen en een dominante invloed van ICT op productieprocessen staan voor de deur. Dit vraagt om nieuwe vaardigheden, nieuwe verbindingen en nieuwe samenwerkingen. Kennisinstellingen spelen hierin een grote rol. Zij zijn in staat om wetenschap vraaggericht toe te passen in productieprocessen en zo een grote toegevoegde waarde te leveren aan de transitie van de maakindustrie.

Het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) is dé onafhankelijke kennisonderneming in Nederland op het gebied van lucht- en ruimtevaart. Haar missie is om de lucht- en ruimtevaart veiliger, duurzamer en efficiënter te maken. De multidisciplinaire benadering van het NLR is gericht op de ontwikkeling van nieuwe en kosteneffectieve technologieën voor lucht- en ruimtevaart, van ontwerpondersteuning tot productietechnologie en MRO (Maintenance, Repair and Overhaul). Het ontwikkelen van nieuwe materialen, materiaaltoepassingen en gebruik van nieuwe technologieën is voor het NLR corebusiness.

Rondom NLR heeft zich een cluster van bedrijven gevormd, die alle actief zijn met het lichtgewicht materiaal composiet: CompoWorld. CompoWorld werkt samen met NLR en onderwijsinstellingen aan innovatie- en onderwijsprojecten op het gebied van composietontwikkeling en -toepassingen. Tijdens deze excursie maakt u kennis met de activiteiten van NLR en het netwerk van CompoWorld en de mogelijkheden van samenwerking met een kennisinstituut op het gebied van composiet, maar ook 3d metaalprinten

Tevens wordt u rondgeleid bij NLR en krijgt u een beeld van de diverse proefopstellingen. Aansluitend vertrekken we naar de 3d Makerszone in Haarlem, waar u onder het genot van een borrel wordt rondgeleid langs diverse high-end 3d printers, die beschikbaar zijn voor zowel onderwijsdoeleinden als industrieel gebruik.

Wij verzorgen de busreis vanuit de IJmond naar de verschillende locaties en terug. De bus vertrekt om 12:00 uur vanuit Beverwijk naar Marknesse en zal rond 18:30 weer terug zijn in de IJmond. Voor lunch wordt gezorgd.

Aanmelden kan tot 1 juni 2015 en het maximaal aantal deelnemers is beperkt. Het exacte programma volgt na aanmelding.

Meer info over de te bezoeken bedrijven en organisaties vindt u op:

www.nlr.nl,

www.compoworld.nl