OK CV: nieuwe training voor installateurs

Installatiewerk Noord Holland traint installateurs in het geven van energie-advies tijdens het onderhoud aan de CV-ketel. Installateurs die de tweedaase training hebben afgerond mogen het keurmerk CV OK gebruiken.

Brancheorganisatie Uneto/VNI introduceerde onlangs OK CV, een nieuw vrijwillig kwaliteitslabel voor periodiek onderhoud aan cv-ketels. Ronald Olij, directeur InstallatieWerk Noord-Holland: “Wij hebben daarvoor recent een 2-daagse training ontwikkeld, inmiddels is dat onze bestlopende cursus. Installateurs leren onder meer hoe zij tijdens de gebruikelijke onderhoudsbeurten hun klanten energie-advies kunnen geven, zoals tips over slim (energiezuinig) stoken en de aanschaf van een hr-ketel of zonnepanelen. Steeds meer consumenten en zakelijke opdrachtgevers zullen om dit label vragen.”

Techport is de naam van de regio waar de focus ligt op de sectoren energie, offshore, maakindustrie en topsector high tech systems & materials. De kern van Techport ligt in de IJmond, maar de aandacht gaat uit naar samenwerking met alle partijen in de Metropoolregio Amsterdam en Noord Holland die actief zijn in deze sectoren. Vanuit de regio Techport werken bedrijven, scholen en overheden samen aan innovatie en de uitvoering van het Techniekpact NH.