Nationale Laswedstrijd 2015

VELSEN NOORD _ Tientallen leerlingen uit Noord- en Zuid-Holland namen gisteren bij Haprotech in velsen-Noord deel aan de tweede voorronde voor de Nationale Laswedstrijd 2015. Het Nederlands Instituut voor Lastechnologie (NIL) organiseert de lascompetitie elk jaar om leerlingen te stimuleren een baan in de lastechniek te kiezen en zelf te ervaren hoe leuk het lasvak eigenlijk is.

Bij Haprotech namen Vmbo-leerlingen, onder meer van het Technisch College Velsen, op het gebied van lassen tegen elkaar op. Na de wedstrijden kregen de leerlingen een excursie aangeboden bij Tata Steel.

Er zijn nog twee voorrondes. Op 12 maart bij het CSG Reggesteijn in Rijssen en op 17 maart bij het Suma College in Bladel. De finale is op 25 maart bij het Carmel College in Hengelo.