Kennemer College zoekt hulp bij nabouwen V1-raket

HEEMSKERK - De school uit Heemskerk zoekt sponsors en een metaalbedrijf om op verzoek van het Strandvondstenmuseum in Castricum een raket uit de Tweede Wereldoolog na te bouwen.

De school uit Heemskerk zoekt een metaalbedrijf in de regio IJmond dat samen met leerlingen van het Kennemer College een echte V1-raket wil nabouwen, inclusief afschietbaan. Ook sponsors zijn van harte welkom. Waarom een V1?

Techniekdocent Gerard van Diepen: “Het Strandvondstenmuseum uit Castricum heeft ons hierom gevraagd. Vorig jaar is op camping Bakkum een V1-lanceerplaats uitgegraven vanwaar de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog raketten afvuurden op Londen. Dit kan een uniek project worden, waarbij onze leerlingen hun kennis en vaardigheden kunnen toepassen in een uitdagende context zoals de V1 dat ongetwijfeld is. Bedrijfsleven, school en museum werken samen aan het reconstrueren van een stukje lokale cultuur-historie, hoe mooi is dat!” Voor meer informatie en aanmelden: g.vandiepen@kennemercollege.nl