Kennemer College zoekt hulp bij nabouwen V1-raket

HEEMSKERK - De school uit Heemskerk zoekt sponsors en een metaalbedrijf om op verzoek van het Strandvondstenmuseum in Castricum een raket uit de Tweede Wereldoolog na te bouwen.

De school uit Heemskerk zoekt een metaalbedrijf in de regio IJmond dat samen met leerlingen van het Kennemer College een echte V1-raket wil nabouwen, inclusief afschietbaan. Ook sponsors zijn van harte welkom. Waarom een V1?

Techniekdocent Gerard van Diepen: “Het Strandvondstenmuseum uit Castricum heeft ons hierom gevraagd. Vorig jaar is op camping Bakkum een V1-lanceerplaats uitgegraven vanwaar de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog raketten afvuurden op Londen. Dit kan een uniek project worden, waarbij onze leerlingen hun kennis en vaardigheden kunnen toepassen in een uitdagende context zoals de V1 dat ongetwijfeld is. Bedrijfsleven, school en museum werken samen aan het reconstrueren van een stukje lokale cultuur-historie, hoe mooi is dat!” Voor meer informatie en aanmelden: g.vandiepen@kennemercollege.nl

Techport is de naam van de regio waar de focus ligt op de sectoren energie, offshore, maakindustrie en topsector high tech systems & materials. De kern van Techport ligt in de IJmond, maar de aandacht gaat uit naar samenwerking met alle partijen in de Metropoolregio Amsterdam en Noord Holland die actief zijn in deze sectoren. Vanuit de regio Techport werken bedrijven, scholen en overheden samen aan innovatie en de uitvoering van het Techniekpact NH.