Girlsday 2016

In april openen tal van bèta-, technische en ICT-bedrijven én technische of ICT-afdelingen van bedrijven hun deuren voor meisjes van 10 tot 15 jaar. Ook bedrijven en scholen in de regio Techport doen mee aan dit landelijke evenement, zoals Tata Steel. Meer deelnemers zijn welkom. Scholen en bedrijven kunnen zich inschrijven via www.VHTO.nl

Tijdens Girlsday nemen meisjes van 10 - 15 jaar deel aan interessante activiteiten die speciaal voor hen op Girlsday worden georganiseerd door bedrijven. De Meisjes maken kennis met de bèta/technische werkzaamheden in de dagelijkse beroepspraktijk. Natuurlijk leren zij ook de vrouwelijke medewerkers die in de bedrijven werken kennen! Zij krijgen zo een duidelijk beeld hoe het is om in de techniek en wetenschap te werken.

In april 2016 is op deze pagina meer te lezen over het programma van Grilsday bij Tata Steel.